Keresés ebben a blogban

2015. július 9., csütörtök

Petite Pomme de Terre

Ahogy a Mentés Másként 2. fejezetében (<<< kattints rá, érdemes elolvasni) említettem, a kicsírázott krumpli nálam nem feltétlenül a kukában landol.

Lássuk, mi az az opció, amit bárki képes lenne utánam csinálni, egy pesti gangon, vagy akár csak egy szélesebb ablakpárkányon is. Bár nyilván a városi levegő rossz minősége valószínű nyomot hagy a növényedben is, de én speciel meg vagyok arról győződve, hogy a "kicsi szép" azaz, ha magad locsolod, magad gondozod, szeretettel nézed a növényed, pl. amikor a gangon cigizel, stb. akkor azzal többet érsz el, mint amennyit veszítenél.
Azaz: a szeretet kifizetődik!

Szóval, korábban - ahogy rendszeresebb követőim láthatták - már paradicsomot is sikerrel termesztettem Dublinban, de ahhoz egy nagyon jó fekvésű (dél-nyugatra tájolt, és ötödik emeleti) terasz kellett, hogy kb. októberre beérjen a cucc fele legalább. És akkor egész jó nyarunk volt! Most meg nincs...

Idei mániám a krumli volt, ami olyan egyszerű, hogy vastagon vágtam le a kicsírázott bőrt, és elástam cserepekbe, aztán amikor nem esett napokig, akkor locsoltam. Ma "leszüreteltem" egy cseréppel, próbaképpen is, meg kellett a szobám átrendezéshez a kék cserép.
Ezt osztanám meg akkor, képekben:








Ez egy cserépből termett, azaz max 0.008 m2-en...
Azaz a sorok közti ösvényeket leszámítva is meglenne egy jó paprikáskrumpli egy 2-300 fős ételosztós partira egy kb. 6x6 méteres kiskertből évente egyszer (vagy másfélszer)?

De nem ez a lényeg, hanem ez!!! >>>





Ettetek már jót egyszerűen, az biztos!
Mint a nyárson sült szalonna zsírjával csöpögtetett kenyér, és társaik.
De amikor a saját magad által gondozgatott miniatűr burgonyát (mert szétválasztottam, és ehhez itt csak az 1 centinél kisebb átmérőjű darabokat használtam) kevergeted a forró olajon, amíg a bőre meg nem kapódik, majd ressre vágott lilahagymát, fokhagymát és tetszés szerint valami zöldet (az szintén a cserépkertemből van itt) adsz hozzá, és még addig kevergeted, amíg épp nem kozmál oda... na, ez valami isteni!

Ezt már csak a méretarányok miatt, a "nagyja" nem került felhasználásra:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése