Keresés ebben a blogban

2016. május 7., szombat

Kis színes

Dublinban ugye kolbászból van a kerítés, de azért az albérleti viszonyokhoz egy kis szösszenet:
Kb. 2 hónapja szóltam az ügynökségnek, hogy az ágyam vége abszolút behorpadt, és ugyan "megoldottam", de szeretnék egy újat, elvégre több, mint két éve lakom itt, és a mai "kidobásra kalibrált" kultúrában mikor tartott egy ágy két évet?! (Főleg, hogy volt időszak, hogy barátnőm is volt, és hát nem a karcsú dereka miatt szerettem...)
Vakáció alatt, szinte méltatlankodva írt az ügynökség, hogy "hetek óta" próbálnak hívni, mikor is hozhatják az új ágyat?
Na, megjöttem, megkaptam, első blikkre sokkal strapabíróbb, mint a korábbi, de persze - mint kb. az emberek 80-90%-a tette volna - azt sem cipeltem ki a sufniba, hogy elrohadjon teljesen, mert megmentek mindent, hacsak pár léc "kikerül belőle", akkor felbontom.
Amúgy is, mivel hivatalból csak szingli ágy jár nekem, de dupla paplanom van, a korábbi matracot mindig bőröndökön és dobozokon fektetve, arra használtam főleg, hogy a paplan ne lógjon le a földre (meg ez a felület volt az egyik kupi-alkotó, azaz nem csak az a 3-4 könyv, amit egyszerre olvasok, de minden szar oda volt dobálva, amíg már nem bírtam tovább.)
Na, most gondoltam, szétbontom a régi ágyat, hogy ha menthető a keret, akkor ez lesz az új "oldalágy", meg betárazok oda a "mindenszar" kategóriából, mert hörcsöggel keresztezett, mutáns DNS-vonalam van, azaz szinte képtelen vagyok eldönteni bármiről is, hogy kell-e még, vagy szemét, hacsak nem ragad, vagy büdös, vagy penészes, vagy ilyesmi... Szinte fáj kidobni egy gyufás-skatulyát, amikor még van benne 4 szál, egy tompa hegyű Argos cerkát, vagy egy fél pár zoknit, aminek egy éve nem találom a párját, és ezek még csak a kevésbé helyigényes dolgok...
Ezért utálok költözni, mert akkor jön a "beáldozás ideje"! Mint a végitélet napján, akkor kénytelen vagyok "Haragvó Istent" játszani, és "szétválasztani az ocsút a búzától".
Hát, amikor elkezdtem a borítást lenyúzni az ágykeretről, akkor esett le az állam, hogy ezt egyáltalán el merik adni ágynak?! Kb. nyers, papírvékony léceken kartonpapír (!!!), és az egész mintha valami túlórától agyonhajszolt kínai szalagmunkás által lenne összetűzve... Igen, összetűzve, mert még a szög is kettérepesztené ezeket a csenevész leceket. Aztán az egészet valami ócska, és valószinűleg minden sosem-tesztelt vegyszerben áztatott (ne menjen bele a moly, meg az atka, meg ilyesmi, az a lényeg!) borítással, meg alul újrahasznosított műanyagszövettel be kell húzni, és bassza meg magát a fogyasztóvédelem!


A második kép illusztrálja, hogy oldottam meg, hogy ne egy besüppedő felületen aludjak, amíg nincs új ágy. A két db. rácsos cucc (talán valami gyerek tipegő két rövidebb oldala) már rég várta, mire lesz jó. Egy skipből hoztam haza, majdnem egy kilométerről, és leszarom ilyenkor mekkora cigánynak néznek! A laminált darabot az itteni sufniban találtam, csak nem volt elég széles, ezért raklapból mentett deszkékkal csináltam neki keretet. Azon a végen volt a nagyobb horpadás, mivel a radiátor felett van az ablak, és az ágyra állva tudom kinyitni, ezért ez a stabil megoldás simán működött, úgy is, hogy alul már szarrá volt törve minden.
Ez meg az ablak, ilyenkor nem bírom ki, csak hogy illusztráljam, amúgy tök fasza szobám van 450-ért, ezért is nehéz felmondani a munkahelyem, mert az meg 3 percre van...
   Persze a hörcsög mellett egy Mekk Elek is szorult belém, látszik az is, hogy "amire nem jó a szigszalag, azt hagyni kell a picsába!", de ez már azért nem igaz, csak ma is akarok aludni valamin, és az "áthajtható" részt provizor így stabilizáltam + egy kisebb szorítóval. Célnak megfelel, na ugye?! Nem győzöm amúgy hangsúlyozni, hogy inkább legyen minden mesterre ezer Mekk Elek, akik nem vesznek semmi újat, azaz nemfogyasztás, nemnövekedés, sufni-kreativitás, és nem megyek most bele miért is fontos ez, majd a Naomi Klein open talk összefoglalómban talán...
  Szóval itt most egymásra van hajtva a két rácsos cucc, azaz csak az ágykeret végébe eső darab van rögzítve, így némi kiegészítő keresztlecekkel, ha lehajtom, akkor rámegy a régi matrac, és kb. van egy dupla ágyam, tárhelyjel.
   Hát ennyi, és csak a szépet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése