Keresés ebben a blogban

2012. május 18., péntek

Catch 22


Ki tudja, hogy Milo Minderbinder hogy tudta a 22-es csapdájában a friss tojás darabját 5 centért adni nyereséggel Pianosán, amikor köztudott volt, hogy Máltán veszi, darabját 7 centért?
Yossariannak elárulja a titkot, tök logikus.

Ilyen kitekert logika szerint mehet most már minden, amiben pénzmozgás van.
Miután még mindig feleslegesen fizetek havi 12 rugót könyvelésre, gondoltam felhívok egy faszit, akit ajánlottak, hogy átvesz cégeket. Rövid esetleírás után megkérdezte:
- És mennyi tartozása van a kft-nek?
- Nincs semmi követelés a cég felé - mondtam - kivéve az én saját járulék-tartozásom, kb. 90.000, a NAV felé.
- Azért kérdezem, mert nálunk a cégmentésnek  - így mondta - van egy díja, ami 550 ezer forint. Ezért vállaljuk, hogy a következő 5 évben semmilyen követelést nem kell teljesítenie. - Nem biztos, hogy pontosan idézek, nem vagyok se jogász, se könyvelő, de valami ilyesmi volt a lényeg. - Tehát nálunk annak éri meg, akinek van 4-5 millió tartozása, és így a töredékével kiszállhat.
Detszól.
Az én kft-mnek van 150 ezer visszaigényelhető áfája, és nincs tartozása, tehát tök plusszban vehetné át valaki, aki épp céget akar. Gondoltam, a cégmódosítási díj az kábé annyi, mint az alapítási, az áfát még tolja egy kicsit, aztán vissza is kérhet belőle, csak nekem dobjon be valamennyit, hogy rendezzem a cehhet a NAV felé, és mindenki jól járt.

Hohó, ebben nincs biznisz!

A biznisz az lenne, ha most rendelnék 50 laptopot 10 millióért, 1 milla előlegre. Aztán átvenném az árut, eladnám feketén 4 milláért, és gyorsan lepasszolnám a céget mondjuk - hogy ne kicsinyeskedjünk - még egy milláért. Ekkor máris nyertem 2 millát, és valahogy ennek a cégmentő cégnek is leesett az 1M. Hogy a végén az 50 laptopot szállító cég hogy kapja meg a maradék 9 millióját, az már kit érdekel?!
Vegyen 10 Mercit előlegre, és passzolja le a céget, biztos jól járhat ő is, nem?
Hanem?!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése