Keresés ebben a blogban

2014. február 17., hétfő

Megint egy...

Tízmilliószoros Teremtő Nap. 2014.02.14.

Sikerült szabadnapot kérnem, és még egy Canon 450D gépet is kaptam kipróbálásra (egy jövőbeni tetkóért, amit még a gép tulajdonosa kis se talált, de a masinát akár már meg is tarthatom... jó biznisz, mi? :D )
Szóval evidens lenne, hogy legalább felszálljak a vonatra és elmenjek Braybe, végigmenni a tengerparti sziklák feletti ösvényen.
Dehát lefújna a szél, ami alapból olyan 60 km per óra, de lehet vannak 80-90-es lökések is. Mellé masszívan esik is.
Oké, hát ez Írország, mit lehet tenni...
De mostanában még a helyi sztenderdek szerint is extrémbe csap néha az időjárás. Azt már korábban is pedzegettem, hogy mintha a Golf áramlat kissé lendületet vesztett volna, a nyári száraz meleghullámokkal és az esetleges télen meg is maradó hóeséssel, ami nem egészen ide való, nem "oirish-ikum", na! Nem nézek tévét, de ott van a nappali-konyhában, és egy lakótársam rendszerint nézi, amikor épp várok a forró vízre, vagy keverem a levesem, mostanában olyasmiket kaptam el, hogy az óceán visszahódított némi feltöltött területeket Galway vagy Limerick környékén, Cork főutcáján kajakoztak az árvíz alatt, no meg a szél egyre morcosabb...


Nem erőltettem meg magam földrajz órákon, de fizikából is lehet tudni, hogy a meleg levegő felszáll, a hideg meg le, és a kettő között meg fúj a szél. Ha elrepülök Nyugat Európa felett, városokat (beton, aszfalt) és mezőgazdasági földeket (zéró árnyék, az év nagy részében sötét színű, azaz hőelnyelő föld) látok. Na, ezek könnyen felmelegszenek, ugye? Aztán valahol csak hidegebb is van, majd onnan jön a szél. És általában a talaj közelében legalább kevesebbet éreznénk, ha némi erdősávok megfésülnék ezt, de ilyen erdősávokat nem nagyon látni a repcsiből :(
POZITÍV: hallottam egy kezdeményezésről, miszerint az Ír szigeten 1.000.000 fa ültetését tervezik egy mozgalom keretében. Magyarországon már ültettem fát, hát majd itt is csatlakozom :D

De mielőtt máris megunná mindneki az okoskodást a klímáról, egy kép, amin van víz, meg vihar, és mégis szép és nyugodt:


Merthogy gondoltam írogatok is, de pár képet is összeválogatok, csak úgy, ha már én nem megyek ki fotózgatni...
Ja, meg ha már ez az úszós kép, itt is megosztom ezt a kis pár percet, ami így a zenével együtt most nekem nagyon bejön, rendszeresen megnézem reggelente, ahogy felkészülök a napra. Általában nem szeretem az ennyire egyszerű zenéket, de ez épp ide való...

 

Szóval, az ember, mint "betegség" eléggé elharapózott a Földön. Fair play lenne, ha lerázna minket, mint kutya a bolhát, ha már ilyenek vagyunk. De ma tízmilliószoros nap van, és valami egyéb asztrológiai együttállások is, amikről csak épp olvastam a Facebook-on, de nekem ez mindig is kínai volt, szóval csak azt jegyeztem meg, ilyen "pillanatokban" kiderülhet az igazság, lehullhat a lepel, és akinek kinyílik a szeme, az képes lesz máshogy látni utána.
Ez persze pár éve már egy sláger, azt is tudom, de hátha...



Hátha egyszer tömegesen elkezdik az apró lépésekkel.
A jó minta ugyanúgy belénk van tervezve, mint a rossz. (Avagy, a rádió nem tehet arról, ha eltekerik a sávválasztót, és szar zene szól egész nap.)

 
Amúgy meg, mivel tényleg nem mentem sehová, a meditálás meg megint nem sikerült, sőt, az sem, hogy ezt a pár sort összedobjam ezzel a pár randomra kiválasztott fotóval, hát gondoltam, ez egy jó kis szürke tízmillliószoros nap lett... Ez van.
 
 
Ja, meg Valentin nap is volt, de amilyen nagy spíler vagyok, pont egy nappal KÉSŐBB csajoztam be, így ezt is megúsztam 364 napig! :D
 
 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése