Keresés ebben a blogban

2014. április 11., péntek

Small Differences

Amikor Magyarországon egyszer, tényleg őszintén, elfelejtettem befizetni a Vaterának a 300 forintos hirdetési díjat, nem sokat szaroztak. Gondolom kaptam valami felszólító e-mailt, de csak egyszer. Aztán egyből a behajtó cég keresett meg, hogy a 300 forint mellé legyek szives befizetni akkor már 3000 Forintot is, merthogy ők is meg kell éljenek valamiből! No persze, ha ezt is elsumákolom, akkor akár bírósági idézést is kaphatok, és a végén majd akár 80.000 körül fogok kikötni...
Hát igen, vannak akik milliárdokat csalnak el az ÁFÁ-val, holmi kristáycukor jelképes "utaztatásával" magyar és szlovák gyártók könyvelései között, szóval a kisembernek be kell fizetni, amit illik, ugye?! Valakinek be kell...

Ez csak úgy eszembe jutott most, egy itteni, dublini mulasztott befizetés miatt.


Mert pl. kaptam egy csekket szeptemberben 75 Euróról, mivel egy éjszakát kürházban töltöttem, és a "tébé" fizette ugyan a fasza műtétemet, de ezt már nem. Hát, nem voltam épp topon, meg hallottam már sztorikat, hogy az ilyen kórházi csekkeket kétszer elküldik, aztán feladják, meg nem is ajánlott postával jött, gondoltam ráfogom legfeljebb a kézbesítőre, ha minden kötél szakad, de én ezt most nem fizetem be.

Másodszor se ;)

No, azért itt is haladnak a korral, harmadszorra már egy behajtó cég értesített.
De még mindig úriemberhez méltóan, azaz mindenféle megemelt díjat mellőzve, csak szépen kérve, hogy ha eddig elfelejtettem volna, akkor most már ne a kórháznak küldjem, hanem nekik, illetve ha volt az esedékesség idejében Medical Card-om, akkor csak adjam meg az adatokat, majd arra terhelik.

Nomost, a Medical Card-ot ki kell érdemelni, de minimum kérvényezni kell, és én csak akkor kerültem jogosultság alá, amikor a könyököm miatt szociális segélyre kerültem a rendes fizetésem helyett, szóval szeptemberben adtam be a kérvényt, és valamikor októbertől kaptam meg magát a kártyát. (Ezzel pl. nem kell fizetnem a "háziorvosnál", ami amúgy 65 Euro per alkalom, de amint látjuk, nem kellett térden állva könyörögnöm, hogy a heti 186 Eurós segélyemből orvosra már nem telne, megkaptam egyből.)
Viszont augusztus 22-én, amikor műtöttek, akkor még nem volt, ez nyilvánvaló.


Van az a vicc, hogy az oroszlán megy egy listával, kit fog széttépni, és amikor az állatok megtudják, hogy rajta vannak, inkább felakasztják magukat. A nyuszika odamegy, és megkérdi:
- Nyuszika rajta van?
- Igen - mondja az oroszlán.
- Ki lehet húzni?
- Igen...

No, szóval nem paráztam, megkérdeztem, és bediktáltam a kártya adatait telefonon, a behajtó embere azt mondta, akkor most megadják ezt a kórháznak, és ha nem kapok új levelet, akkor minden rendben.

Nem kaptam.

Oké, csaló vagyok, mi? De közben meg csak egy egyszerű mosodai alkalmazott, és nem rajtam kellene minden áron behajtani mindent. Akiknek van pénzük, azok itt amúgy is külön biztosítást kötnek, és pl. nekik nem kell 3-4 kriptaszökevénnyel egy kórteremben aludni. Nekik lehet még nem is csak krumplipürét adnak zöldborsóval, meg pirítóst mini dzsemmel, de biztos valaki eltartja ezt az egészségügyi ellátást is, ugye? Nem csak a kisember.
Ahogy a magyar behajtókat is eltartaná az a sok fehérgalléros gengszter, akikre rá lehetne uszítani őket, a vatera-bliccelők, és a BKV-bliccelők helyett, ugye?

De nem.
Horváth András, NAV revizorról azóta se sokat hallani, vagy legalábbis még mindig fontosabb hír, ha egy kétfejű kutyát találnak nejlonzsákban, vagy Berki Krisztián megvádolja Majkát, hogy százas szöggel meghúzta az Audi oldalát...

Ja, miről is jutott ez most eszembe?
A kórházban közben ki is szedték a fémet a kezemből, majd adtak időpontot kontrollra.
Nem tudtam elmenni, de le is akartam mondani, mondván, minden fasza.
- De fiatalember! Műtéte volt, meg kell hogy nézzük! Ha most nem jön, adok másik időpontot.
Na, arra se mentem el, de most már oda se szóltam, gondoltam majd megunják.
De erre most küldtek egy szép levelet, hogy mivel nem jelentem meg, adnak egy másikat.
Szóval nem hogy nem hajtják be rajtam a cehhet, de annyira, de annyira el akarnak látni, hogy  ahelyett, hogy betolnák az aktámat a fiók mélyére, hogy "egy gonddal kevesebb", még most is csak küldik a meghívókat, egyem a szívüket!


A négyes metró kész lett időre, és lerobbant a választások után azonnal, viszont ha Vincent Vegának hinni lehet, akkor az amszterdami mekiben lehet sört venni. És a kis különbségek azok, amik számítanak, ugye?
Ezért azt hiszem, még egy darabig nem is fontolgatom, mikor telepedek haza.

1 megjegyzés:

  1. Hát, ennél még vannak sokkal rosszabb dolgok is, és nem is igazán értem, hogy miért, de ha bekerülsz a közigazgatás rendszerébe, valami ügy miatt, az szinte biztos, hogy nem mosolygó segítőkész arcokkal találkozol... és én nem hiszem, hogy indokolt lenne a fásultság, a versenyszférában elhelyezkedve szerintem nagy részüket hamar kirúgnák. Egyszerűen a munkához való hozzáállásuk rettenetes, és ez emberi tényező, nem anyagi kérdés. Tehát hiába javul az itteni helyzet, például törvények szempontjából, amíg azok akik ezt "végrehajtják" nem tudnak változtatni, addig nem lesz változás. De hát az ambiciózus rendes emberek elmennek külföldre, mert nem bírják. Szóval akkor nincs is remény a változásra...

    VálaszTörlés